Marcel Schmid: “We hebben net als Dentalair jaren geïnvesteerd in kwaliteit en service”
Het bieden van de perfecte zichtoplossing aan medisch professionals, die in een klein werkgebied werken en waarbij extreme precisie en helderheid benodigd zijn, is al vele jaren het specialisme van Exam Vision Nederland. Exam Vision Nederland staat voor kwaliteit als het gaat om vergroting en maatoplossingen.
Het bedrijf van Marcel Schmid (49) gaat nu haar vleugels verder uitslaan door een strategische samenwerking aan te gaan met Dentalair Products Nederland B.V. Waarom is samenwerking een slimme stap voor beide bedrijven?
De energieke ondernemer loopt naar de voordeur om alweer de volgende tandarts vriendelijk te ontvangen voor een aanmeting van een op maat gemaakte loepbril. Met zijn koffie nog in de hand schuift hij weer aan tafel. "We hebben samen iets unieks en dat zoekt elkaar op een gegeven moment gewoon op."
Een aantal jaar geleden werkten Exam Vision Nederland en Dentalair al samen aan een groot project voor Defensie. Daar bleek al snel dat de twee bedrijven elkaar goed begrijpen en aanvullen. Marcel vervolgt: "Dentalair heeft een full-serviceformule met equipment, consumables, bouw en interieur, waar ik graag gebruik van maak. Onze kracht ligt specifiek op zichtoplossingen als loepbrillen en dentale behandelmicroscopen. Tevens zijn ergonomie en licht voor de mondzorg voor ons een specialisatie waarbij ik merk dat er een enorme overlap en gedeelde passie bij Dentalair ligt." De synergievoordelen van beide bedrijven waren de aanleiding voor het voeren van de eerste gesprekken over een strategische samenwerking. Dit heeft aan het begin van dit jaar geleid tot het symbolisch heffen van het glas op het online Nieuwjaarsevent van Dentalair.
“Een loepbril aanmeten is niet iets wat je even in 5 minuten doet”
Gegroeid door het ‘gewoon doen’.
Zowel Dentalair als ExamVision Nederland zijn gegroeid door het 'gewoon doen'. Door de Rotterdamse achtergrond zijn er veel overeenkomsten in de bedrijfscultuur en de mentaliteit van beide bedrijven. "We hebben, net als Dentalair, jaren geïnvesteerd in kwaliteit en service. Met deze samenwerking kan dit alleen maar beter worden en kunnen we ons nog meer richten op waar we goed in zijn."
Loepbrillen en microscopen
Marcel loopt naar de ruimte met alle apparatuur om metingen te verrichten. Enthousiast vertelt hij over de belangrijke stappen bij het aanmeten van een loepbril. "Een loepbril aanmeten is niet iets wat je even in 5 minuten doet." Exam Vision Nederland levert inmiddels aan een groot deel van de tandheelkundige en medische markt haar loepbrillen en is inmiddels ook een grote speler geworden op het gebied van microscopen. "Op een gemiddelde dag ontvangen wij zomaar 10 klanten
in onze showroom, en dat doen we nog elke dag met veel plezier."
Samen vooruitkijken
De introductiedag bij Dentalair heeft Exam Vision Nederland inmiddels achter de rug. Het was een interessante kennismaking tussen de medewerkers van beide bedrijven, voorafgegaan door een bevlogen speech van Max Hagesteijn over alle toekomstplannen. "We kijken echt samen uit naar een mooie samenwerking. We hebben nog mooie plannen in het verschiet en daar zal iedereen zeker nog meer over horen", aldus Marcel.
Comments